noticies

« Tornar

'Com afecta la nova reforma fiscal a les entitats?'

D'acord a l'elevat interès que aquesta formació ha generat entre el teixit associatiu de Rubí, ampliem el grup!

En el marc de la programació d'hivern de l'equipament, i d'acord a l'oferta formativa adreçada a les entitats, el proper dijous 12 de febrer tindrà lloc aquesta sessió a través de la qual s'intentarà explicar a les entitats com els afecta la nova reforma fiscal. L'activitat, totalment gratuïta, s'iniciarà a les 19 h.

'Com afecta la nova reforma fiscal a les entitats?' és una formació en format xerrada que abordarà les principals novetats de l'anomenada nova reforma fiscal, aprovada el passat mes de novembre de 2014, i que inclou tres lleis: la Llei 26/2014, de l'IRPF; la Llei 27/2014, de l'Impost sobre Societats; i la Llei 28/2014, de l'IVA. L'objectiu d'aquesta sessió és donar a conèixer a les entiats els canvis en les obligacions fiscals que comporta aquesta reforma, com ara la necessitat de fer servir un programa de comptabilitat o bé un servei de gestioria externa, o l'obligatorietat de pagar en cas de tenir beneficis.

Atesa la seva urgència, es farà especial èmfasi en la confecció del model 347 d'operació amb tercers, un tràmit a través del qual les entitats han de declarar totes les subvencions d'administracions públiques de l'exercici 2014, amb independència del seu import, així com totes les compres a proveïdors que superin els 3005,06 €, entre d'altres. Es tracta d'un tràmit que s'ha de realitzar de forma telemàtica, motiu pel qual caldrà disposar d'un certificat electrònic per persona jurídica -amb excepció de les comunitats de veïns que, si tenen menys de 15 registres a declarar, ho podran presentar via SMS-, i que s'haurà de fer efectiu abans del 2 de març de 2015.

Tenint en compte l’elevada demanda d’entitats per assistir a aquesta formació, s’ha programat una segona sessió amb el mateix contingut el proper dilluns 16 de febrer a les 19 h, per a la qual encara hi ha places disponibles. Per tal de formalitzar la inscripció, cal escriure un correu electrònic a l'adreça de l'equipament (ateneu@ajrubi.cat) detallant el nom de l'entitat, el nom i cognoms de les persones que assistiran  a la formació ─màxim dues persones per entitat─ i facilitar un telèfon i correu electrònic de contacte.

L'Ateneu, l'espai de les entitats

Aquesta sessió forma part de l'oferta formativa que, durant tot l’any i de manera mensual, el Servei de Governança i Ciutadania adreça al teixit associatiu de la ciutat per tal d’abordar diferents àmbits d’interès que puguin ajudar a les entitats en la seva tasca. Amb aquest paquet formatiu i l’ampliació de serveis específics entorn al Tercer Sector, l’Ateneu Municipal es consolida com a espai d’entitats, sent l’equipament de referència on accedir a serveis de suport i assessorament específics que acompanyen les entitats en matèria de finançament, comunicació, projectes, gestió associativa, participació, etc.